Gåårdagen

Tog inte länge från det att jag skrev inlägget så var vi iväg! ;D
Kom in till Kiruna och lämnade av grabbsen så de kunde fara in på området :)
klockan varväl kring en 9- 10 och jag och sis for till statiol för att handla något att äta.. ingen av oss var speciellt hungriga så vi tog och köpte oss lite karra och sedan hyrde vi en film som vi sedan tittade i bilen :)
1½ timme hade nu gått och vi satta och funderade vad tusan vi skulle göra.. for in mot stan en sväng och kollade läget men for inte så långt för kanske vi visste inte om vi hittade ut om vi körde för långt eeller svänge så vi åkte bara rakt rakt till vi vände i någon rondell haha ;)
Vi är riktiga Gällivare bor!
Ställde oss vid en grill och jag hoppade bak i baksätet för att vila lite... nu var vi gryymt trötta. jag hade varit vaken allt för länge vid det laget :o
for runt igen och bytta ställe, for på statiol lämnade filmen, köpte lite mat osv..
sen äntligen var kl kring 2, skönt!
ringde grabbarna och de var på g sa de men de kom efter ett xxxxxx antal miniuter! gah!
efter någon timme var vi iaf påväg hem till Gällivare. två av dem var lugna men den ena var då inte haha .
han var väldigt förbannad och gastade förfullt där i baksätet. han klängde ut ur bilen, tröck ner fönstret med sina ben då han skulle vädra sina fönster sån vi fick åka med öppen ruta i 10 mil , ingen höjdare , hans glasögon for iväg osvosv.. ja det var det ena med det andra iaf!
Åter hemma i stan kring 5. Sängen nästa var det för mig och nu sitter jag här :)
ska snart ta och börja fixa mig för sen blir det marknad! ;D

yjo



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0